wtorek, 27 maja 2014

Syrop z lawendy



Lawenda znana jest ze swoich właściwości leczniczych. Między innymi pomaga w stanach napięcia nerwowego, stresu, dolegliwościach żołądkowych na tle nerwowym. Działa uspokajająco, przeciwskurczowo, antyseptycznie, wspomaga także trawienie. Dlatego też, kiedy zobaczyłam przepis na syrop z lawendy stwierdziłam: "dlaczego nie?". Przepis okazał się strzałem w dziesiątkę, a syrop podbił moje serce. Syrop idealnie komponuje się w połączeniu z mocno schłodzoną gazowaną wodą mineralną jako orzeźwiająca lemoniada w gorące dni. Świetnie również sprawdza się jako dodatek do herbaty.


 
 

Składniki:

  • 3 łyżki suszonych kwiatów lawendy (do kupienia w aptece lub w sklepie zielarskim)
  • 250 g cukru
  • 1 cytryna
  • 250 ml wody



Przygotowanie:

  1. Cytrynę sparzamy, osuszamy i kroimy na pół. Wyciskamy do miseczki sok
  2. Do garnka wlewamy 250 ml wody, wsypujemy 250 g cukru i wrzucamy wyciśnięte połówki cytryny (miąższ ze skórką). Całość zagotowujemy i zdejmujemy garnek z ognia
  3. Do gorącego syropu dodajemy suszone kwiaty lawendy oraz wyciśnięty sok z cytryny. Pozostawiamy do ostudzenia
  4. Po ostudzeniu syrop lawendowy przecedzamy przez sitko, przelewamy do czystej butelki i zakręcamy. Chłodzimy w lodówce. Syrop należy przechowywać w lodówce i spożyć w ciągu 2-3 tygodni



Syrop podajemy z mocno schłodzoną gazowaną wodą mineralną. Ilość syropu dozujemy według uznania, w zależności od tego jak słodką chcemy uzyskać lemoniadę. Syrop można też dodać do herbaty.





Źródło: Świat Kobiety, nr 2/2013



Smacznego!



Zapraszam do polubienia mojej strony na Facebook'u 




7 komentarzy:

  1. chyba będe musiała i ja kiedyś spróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny ma kolor :) Chciałbym mieć buteleczkę takiego syropu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis! Napój cudownie smakuję- wiem, bo zdążyłam już wypróbować ;)) Co prawda syrop za pierwszym razem nie wyszedł mi tak idealnie, jak Tobie- no ale "pierwsze koty, za płoty" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapach lawendy uwielbiam! :) Ale smaku jeszcze nie próbowałam. Chętnie się skuszę na taki syrop, tym bardziej, że rośnie mi trochę lawendy na działce, na 3 łyżki starczy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. PS No i ten śliczny kolorek... <3

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Przyciski