środa, 21 maja 2014

Ciasto z rabarbarem




To moje ulubione ciasto, które zawsze robię z sezonowymi owocami. Odkąd pamiętam, Mama zawsze je piekła, najczęściej z jabłkami i śliwkami, dlatego też kojarzy mi się z dzieciństwem. Ciasto jest delikatne i mięciutkie. Robi się je bardzo szybko, ale jeszcze szybciej znika. Tym razem ciasto zrobiłam z rabarbarem, którego kwaskowaty smak idealnie łączy się ze słodkim ciastem.




Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej (u mnie tortowa) (1 szklanka=250 ml)
  • 250 g margaryny
  • 1 szklanka cukru
  • 4 jajka (żółtka oddzielone od białek)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 500-600 g rabarbaru
  • cukier puder do posypania



Wykonanie:

  1. Margarynę rozpuszczamy w rondelku na małym ogniu. Nie doprowadzamy do zagotowania. Pozostawiamy do ostudzenia 
  2. Rabarbar oczyszczamy i  kroimy na 1 - 2 cm plasterki
  3. Z białek ubijamy pianę. Pod koniec ubijania wsypujemy powoli cukier, a następnie dodajemy po kolei po jednym żółtku i dokładnie miksujemy
  4. Do ubitej piany wsypujemy po jednej łyżce przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i na jak najmniejszych obrotach miksujemy. Na koniec wlewamy powoli ostudzoną margarynę i dalej miksujemy, również na najmniejszych obrotach.
  5. Ciasto przekładamy do foremki  o wymiarach 24x34 cm wyłożonej papierem do pieczenia lub posmarowanej tłuszczem i oprószonej mąką. Na cieście układamy kawałki rabarbaru
  6. Ciasto pieczemy w 180 stopniach przez około 50 minut
  7. Gorące ciasto posypujemy cukrem pudrem



Smacznego!



Zapraszam do polubienia mojej strony na Facebook'u 


2 komentarze:

Printfriendly

Przyciski